Skip to content

Serviceskjema

Skjemaer for gjenoppretting av data

Velg fane avhengig av om saken din gjelder en bedriftskunde, privatperson eller IT-forensiker.

Elektroniske skjemaer

Virksomheter

Vennligst les våre generelle vilkår før du sender inn skjemaet. Du finner dem her.

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att fylla i formuläret.

PDF-skjema Bedriftskunde

PDF-skjema Privatperson

Generelle betingelser for gjenoppretting av data

Virksomheter

1. Undersøkelse kostnadsfritt
Ahlberg Data AB tar ingen undersøkelseskostnader for analyse av enkeltstående lagringsmedier. Hvis kunden velger å avbryte saken etter at et kostnadsforslag er sendt, eller hvis skaden er for omfattende til at data kan gjenopprettes, er analysen kostnadsfri.

2. Pris for gjenoppretting av data
Prisen for datarekonstruksjon fastsettes etter at det er gjennomført en analyse av den skadede enheten. Prisen er fast og basert på skadens omfang og de ressursene som kreves for å gjenopprette dataene. Kunden betaler bare hvis dataene kan gjenopprettes, med mindre annet er avtalt på forhånd.

3. Kostnader for reservedeler
Hvis gjenopprettingen krever innkjøp av reservedeler, vil kunden på forhånd bli informert om kostnadene for disse delene. I tilfeller der gjenopprettingen mislykkes til tross for kjøp av reservedeler, for eksempel ved uforutsette medieskader, vil kunden kun bli belastet for kostnaden for reservedelene.

4. Begrenset garanti for gjenoppretting
Ahlberg Data kan ikke garantere at alle filene på en skadet enhet kan gjenopprettes til funksjonsdyktig stand. Graden av datagjenoppretting avhenger av omfanget av skaden på lagringsmediet.

5. Konfidensialitet
Ahlberg Data behandler all kundeinformasjon med høy konfidensialitet. Ingen informasjon om innholdet på kundens enhet utleveres til tredjeparter eller myndigheter, unntatt i tilfeller der loven krever det, f.eks. hvis lagringsmediet inneholder bevis for alvorlig kriminalitet. På kundens forespørsel kan en skriftlig konfidensialitetsavtale utleveres.

6. Ansvar for returnerte varer
Ahlberg Data er ansvarlig for returnerte varer inntil tre måneder etter at saken er avsluttet, med mindre annet er avtalt. Ved utløpet av denne perioden kan enhetene destrueres.

7. Skader og fysisk håndtering av enheten
For å kunne utføre en nøyaktig analyse er det ofte nødvendig å åpne enhetene. Dette innebærer at enheten kan bli returnert i separate deler etter at prosessen er fullført, uavhengig av resultatet av utvinningen. Ahlberg Data tar ikke ansvar for eventuelle skader som oppstår på skjermer, skall og lignende i forbindelse med undersøkelsen.

8. Ansvarsbegrensning
Ahlberg Data påtar seg intet ansvar for eventuelle følgeskader eller tap som følge av tap av data, uavhengig av om gjenopprettingen lykkes eller ikke. Kunden er selv ansvarlig for å ta sikkerhetskopi av viktige data og forstå risikoen ved datarekonstruksjonsprosessen.

9. Betalingsbetingelser
For bedriftskunder skjer betaling mot faktura med en avtalt betalingsfrist, normalt 30 dager. Kunden faktureres først når data er gjenopprettet, med mindre annet er avtalt. Ved manglende betaling forbeholder Ahlberg Data seg retten til å kreve forsinkelsesrenter og eventuelle inkassogebyrer.

Ahlberg data AS
Ringeriksveien 179
1339 Vøyenenga, Norge
Telefon: +47-23 36 85 55
E-mail: info@ahlbergdata.no
Ahlberg data AB
Cylindervägen 12
SE-131 52 Nacka Strand
Telefon: +46 (0)8 718 07 20
E-post: info@ahlbergdata.se
Ahlberg data OY
c/o iTapsa Services Oy
Kiviaidankatu 2
00210 Helsinki, Finland
Telefon: +358-9-68 98 84 45
E-mail: info@ahlbergdata.fi